mandag den 23. august 2010

Je suis arrivée au Canada!!

Jeg er nu i Canada!! :D
Flyveturen med de andre AFS'ere gik rigtig godt, og synes egentlig ikke den var alt for lang. Selvom den sidste halve time var ret så nervepirrende. Da vi så endelig landede var vi alle mega spændte og ville være gerne skynde os ud af flyet og hen til vores værtsfamilier. Men så var der en lille ting der hed paskontrol. Det tog os cirka 20 min at komme i gennem for at vise vores pas og visumpapirer. Så blev vi sendt ind til immigrationsmyndighederne hvor vi så skulle trække et nummer og vente, og vente og vente. I alt tog paskontrol og immigration nok 2,5 timer... MEGET kedeligt!
Men ENDELIG kom vi videre og skulle finde vores kufferter, som selvfølgelig var lidt svære at finde eftersom vi kom for at hente dem 2,5 time efter flyet var landet. Men derefter gik det super hurtigt igennem tolden og lige pludselig stod vi i ankomsthallen hvor der stod en hel masse spændte værtsfamilie, selvfølgelig stod min er også.
Efter en kort køretur kom vi hjem til det der de næste 10,5 måned skal være mit hjem! Jeg var super træt, så jeg lagde mig på mit værelse og sov et par timer. Jeg har fået et stort, men hyggeligt værelse.

I går stod jeg så op tidlig fordi min counsellor skulle hente mig og vi skulle til brunch med de andre udvekslingsstudenter hos præsidenten for lokalforeningen i Laval og omegn. Det ar rigtig godt at møde nogle andre udvekslingsstudenter som alle lige var ankommet. Der er folk fra Italien, Tyskland, Østrig, Norge, Spanien, Japan, Den Dominikanske Republik, Chile, Brasilien og to fra Mexico og Columbia, som ikke var ankommet endnu pga. visumproblemer.

Der er rigtig mange ting som er anderledes herovre. Bilerne er meget store, og de har ikke nummerplader foran. Der er træer over det hele. Selv i den forstad jeg bor er der kæmpe høje træer i alle haverne, hvilket jo aldrig kunne ske i Danmark fordi folk ikke vil have skygger i deres haver... Jeg tror også træerne er med til at gøre at der er mange flere dyr i haverne; egern, nogle rigtig smukke blå fugle jeg ikke ved, hvad hedder på dansk, frøer og selv vaskebjørne går rundt i haverne og på folks verandaer. Og hvis man kommer ind i et supermarked så står der to medarbejdere ved hver kasse - en til at bippe varerne ind og en til at putte alle end varer i en pose!!

Det tror jeg er hvad jeg har for nu. I dag skal jeg mødes med inspektøren på min skole... =)

2 kommentarer:

  1. Jeg tror dette er 5. gang jeg forsøger at kommentere din blog... mangler dig hjemme til lige at forklare... kan heller ikke lægge numre fra iTunes på min iPod... selvom du sagde jeg skulle lære det før du tog afsted.

    Dejligt at du har haft en skøn tur - lige bortset fra køen v imigrationsmyndighederne... Hils hele familien - Jeg er sikker på at du har fået den bedste.

    Knus Mor

    SvarSlet
  2. Jeg har først set din kommentar nu ;)

    Kunne du bruge linket til noget mht til iPoden? :)

    SvarSlet