lørdag den 25. september 2010

J'aime des pommes!

Så lidt nyt fra Canada!
I søndags var vi ude og plukke æbler. Det er noget alle gør her. Man kører op til en lille landsby, på et lille bjerg, som hver weekend i september 7 dobler indbyggertallet - i hvert fald for et par timer.
Vi kørte derud efter at have afleveret Cathrine ved metroen (vi var sammen lørdag aften og hun blev her og sov til søndag. Det var skønt at tale dansk igen! :D
Men altså vi kørte derud og mødtes med bedsteforældrene. Man går bare ned gennem plantagen og finder den sort man har lyst til at plukke (det er gratis at spise og smage æbler undervejs). Så vi plukkede æbler og spiste vores frokost ved et picnicbord med udsigt ud over æbleplantagen ned ad bjerget. Det var super skønt!

Ellers har jeg i den her uge været i skole, som jeg er rigtig, rigtig glad for! alting er bare så fedt i skolen (altså bortset fra de underlig regler). Jeg har meldt mig som sanger i skolens jazz band.
Denne uge har jeg fået øvet en masse fransk. Jeg skulle nemlig til audition på musicalen. Jeg besluttede mig for at gå efter rollen som Sebastian (ham den mærkelige krappe). Så jeg skulle lære sangen på fransk! Heldigvis har jeg nogle rigtig søde venner på skolen som alle gerne ville hjælpe mig og vi blev sammen på skolen efter skole og øvede (de skulle også selv til audition). Det var super hyggeligt! Onsdag blev jeg længe på skolen (min audition var 18.28). Jeg tror aldrig jeg har været så nervøs, som da jeg stod oppe på den scene med lyset i hovedet og 9 dommere der kiggede på mig. Og nej det gik ikke fantastisk med ordene og jeg snublede over ordene. Til sidst sang jeg bare "I don't know what do say right now" til melodien! Men jeg havde alligevel en god følelse i maven da jeg gik ud derfra!
Alle omkring blev ved med at sige, at jeg nok skulle få rollen, fordi jeg har den sødeste accent (jeg siger zoo l'océan i stedet for Sous l'océan). Jeg var så spændt på resultatet og torsdag aften blev det offentliggjort på deres hjemmeside: JEG SKAL VÆRE SEBASTIAN!!!!! Så lige nu er jeg super glad, og glæder mig rigtig meget til at komme i gang på onsdag. Alle siger, at det er en helt fantastisk oplevelse.
Udover musicalen og jazzbandet regner jeg med at melde mig til dans en gang om ugen. Så jeg får nok at se til.

Heldigvis forventer lærerne ikke rigtig at jeg laver noget. Min matematiklærer kom hen til mig efter sidste matematiktime, og spurgte hvilken karakter jeg havde brug for når jeg skal hjem til Danmark, fordi jeg skulle bare sige til, så skulle han nok give mig den karakter! Too bad jeg ikke kan bruge det til en skid i Danmark!!

I går var jeg i Montréal og shoppe med nogle piger fra min skole. Vi havde nemlig Journée Pédagogique som i praksis bare betyder at vi har fri fra skole. Her i efteråret har vi en Journée Pédagogique næsten hver anden uge! Det er ret crazy!
Men altså vi skulle shoppe efter tøj til den dag, hvor vi må have almindeligt tøj på i skole (YAY!). Det var rigtig fedt at gå ind i de store butikker og opleve en masse nye kæde vi ikke har derhjemme! Noget andet rigtig fedt er, at i alle storcentre jeg indtil nu har været i, har de alle madstederne samlet ét sted. Og det kan altså være utrolig mange forskellige slags mad (subway, japansk, kinesisk, thailandsk, vietnamesisk, mexicansk, italiensk, libanesisk, amerikansk). Der hvor vi var i Montréal var der 50 spisesteder eller noget! Og nu kommer det fedeste: i midten er alle bordene, så man spiser ét sted. Hvilket er rigtig fedt når man er 10 piger sammen, så man ikke alle behøver blive enige om hvor man spiser. Man går bare selv hen og køber det man vil have og sætter sig sammen med de andre :)
Men altså jeg fik shoppet rigtig meget (de har en fantastisk butikskæde der hedder Forever 21), så jeg skal nok ikke rigtig shoppe igen de næste 3-4 uger - det er simpelthen for farligt ;)

Håber I alle har det godt derhjemme! :)

Julie -xx-

Ingen kommentarer:

Send en kommentar